• A leszokás során ne vegyen fel más rossz szokásokat!

    Hatalmas eredmény a leszokás, de vigyázzon arra, hogy az egyik rossz szokást ne váltsa fel egy másik.

    Ne nassoljon!

    Sokan aggódnak, hogy a leszokás után meghíznak. A nikotin bizonyos mértékben valóban csökkentheti az étvágyat, így van olyan, aki a leszokás után többet eszik. Ha önnek hiányzik a dohányzásra jellemző kézmozdulat, akkor könnyen azon kaphatja magát, hogy amikor érzi a késztetést a cigarettázásra, akkor nassolni kezd, különösen akkor, ha unatkozik. Jó ötlet, ha egészséges snackeket (gyümölcsöt, magvakat) tart otthon. Megoldást nyújt például a NICORETTE® gyógyszeres rágógumi is, amelyről klinikai vizsgálatokkal mutatták ki, hogy a leszokás közben segíthet a dohányzás abbahagyásával rendszerint jelentkező súlygyarapodás csökkentésében. Használatával ön úgy csökkentheti a szervezetébe jutó nikotin mennyiségét, hogy közben van mit rágnia.

    Ne essen a túlzott költekezés hibájába!

    Cigarettázás nélkül ön esetleg unatkozik, és olyasvalamit keres, ami gyors izgalmat jelent. Ilyen lehet a vásárlás. A leszokás egyik nagy előnye, hogy ön pénzt spórol meg, de ne essen abba a hibába, hogy felelőtlenül költekezik. Mi lenne, ha ebédszünetben inkább sétálna egyet a parkban? Vagy ha csak a kirakatokat nézegetné, és azt tervezné, hogy mi az, amit valóban szeretne majd megvenni a megtakarított pénzből?

    Ne maradjon otthon!

    Leszokás közben nem mindig könnyű dohányosokkal együtt lenni, vagy olyan helyzetekben lenni, amelyekben ön korábban dohányzott. Lehet, hogy úgy érzi: társaságba menni inkább kihívás, mint öröm, és emiatt egyszerűen inkább otthon marad. Egy időre valószínűleg változtatnia kell társasági életének szokásain, hogy elkerülhesse a kísértést, de ez nem jelenti azt, hogy egyedül kell lennie! Hívja meg barátait egy vacsorára, szervezzen egy túrát, vagy menjenek el moziba. Így ön társaságban van és jól érzi magát, anélkül, hogy kísértést érezne arra, hogy rágyújtson.

    Problémák a koncentrációval

    Ahogy már említettük, a dohányzásról való leszokásnak rengeteg előnye van, de előfordulhat, hogy erről néha megfeledkezik, és csak egyvalamire tud gondolni: a cigarettára. Ilyenkor nehéz arra koncentrálni, amit csinál, akár dolgozik, akár szabadidejét tölti. Ha munka közben elkalandozik a figyelme, tartson szünetet. Segít kitisztítani a fejét, ha egy rövid sétát tesz vagy akár csak kimegy egy kicsit a szabad levegőre. Ha éppen barátaival van, magyarázza el nekik, hogy kicsit szétszórt.

    Nyugtalan ujjak

    Normális, hogy a leszokás során ön idegesebb. Emiatt, valamint azért, mert már nem tart cigarettát az ujjai között, ideges mozdulatokat végezhet a kezével. Figyelemelterelésként inkább temetkezzen bele egy jó könyvbe vagy újságba.

    Tudjon meg többet arról, hogy mit tegyen és mit ne tegyen a sóvárgás leküzdése érdekében – így könnyebben elérheti célját.