• Dohányosok között lenni nemdohányzóként

    Leszokás után nehézséget jelent a kísértés és a beidegződött szokások legyőzése. Különösen igaz ez akkor, amikor Ön olyan emberek között van, akikkel korábban együtt dohányzott. Az alábbi tippek segítenek Önnek abban, hogy úgy szokjon le a dohányzásról, hogy baráti kapcsolatai ne lássák kárát.

    Új helyszínek

    Ha vannak olyan barátai, akikkel ön korábban dohányzott, akkor nem könnyű megoldani, hogy úgy szokjon le, hogy nem veszíti el a kapcsolatot velük. Megoldás lehet, ha olyan helyszíneken találkoznak, amelyek nem a dohányzáshoz kötődnek. Ha péntekenként általában egy pohár bor és cigaretta mellett találkozott barátaival a törzshelyükön, akkor talán érdemesebb vacsorázni vagy moziba menni, esetleg napközben szervezni programot, és elmenni egy kiállításra vagy sétára. Ha eddig a munkahelyi cigarettaszünetekben csevegett kollégájával, kérdezze meg tőle, hogy nincs-e kedve hetente egyszer önnel kávézni vagy ebédelni. A leszokás nem azt jelenti, hogy meg kell szakítania kapcsolatait – csupán egy kis rugalmasságra és fantáziára van szükség. És még az is lehet, hogy eközben ön új dolgokat ismer meg!

    Készüljön fel

    Ön a dohányzásról akar leszokni. Ez nem jelenti azt, hogy el akar zárkózni a többiektől vagy le akar mondani minden szórakozásról. Érthető, hogy leszokás közben bizonyos helyeket vagy helyzeteket kerülni szeretne, és esetenként úgy érzi, hogy nemet kell mondania a meghívásokra egészen addig, amíg a sóvárgás el nem múlt. Vannak azonban olyan meghívások (például születésnapok vagy fontos vállalati események), amelyeket ön nem akar visszautasítani. Nem is kell – de készüljön fel! Ha kéznél van a megfelelő nikotinpótló termék, akkor ön könnyebben áll ellen a kísértésnek akkor is, ha a dohányzás utáni sóvárgás felerősödik. Megoldás lehet az NICORETTE® áttetsző transzdermális tapasz is, amely 16 órán keresztül juttat nikotint a szervezetbe. Ha egésznapos programja van, és attól tart, hogy nehezen kezeli majd a dohányzás utáni sóvárgást, reggel ragassza fel a tapaszt. Kiváló megoldás lehet abban az estben, ha önnek diszkrét megoldásra van szüksége.

    Támogató környezet

    A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy a leszokás minden szempontból jó dolog, és azt is megértik, hogy nehéz feladat, és nagy akaraterő kell hozzá. A legtöbben tehát támogatni fogják az ön döntését. Előfordulhat azonban, hogy nem mindenki segíti önt, sőt akár biztatják is, hogy szívjon el egy cigarettát, hiszen egy szál nem árthat. De igenis árt! Az egy szál cigarettából könnyen lesz kettő, három, négy... Magyarázza el nekik, hogy a leszokás nagyon fontos az ön számára. Ha továbbra is erőltetik a dohányzást, akkor egy darabig esetleg érdemes kerülni őket. Sokan lesznek, akik támogatják önt, és segítenek kitartani elhatározása mellett.

    A motiváció folyamatos megerősítése

    A dohányzásról való leszokás egyik alapszabálya, hogy a pozitívumokra kell összpontosítani. Néha úgy érzi majd, hogy nagyon nehéz dolga van. Ilyenkor gondoljon arra, hogy mennyi pénzt takarít meg, ha nem vásárol több cigarettát, hogy mennyivel fittebbnek érzi majd magát, mennyivel egészségesebb lesz a bőre és milyen boldogok lesznek a szerettei, ha sikerül leszoknia. Újra és újra emlékeztesse magát ezekre a pozitívumokra: írjon emlékeztetőt, és tegye az íróasztalára, ragassza ki a listát a hűtőszekrény ajtajára, vagy tegyen ki egy képet arról az álomutazásról, amelyet megengedhet majd magának. Ha ezekre koncentrál, akkor meg tudja őrizni motivációját, ami sokat segít majd, ha nemet kell mondania egy cigarettára a munkahelyén vagy amikor hétvégén társaságba megy. Tudjon meg többet a NICORETTE® termékekről, amelyek segítenek önnek a felkészülésben.